مونتاژ برد الکترونیکی

برد های الکترونیکی بطور کلی از لحاظ نوع  قطعه های بکار رفته در آن به دو دسته DIP و SMD تقسیم بندی می شوند.همچنین میتوان از هر دو نوع قطعه در یک برد الکترونیکی نیز استفاده کرد با توجه به نوع برد روش مونتاژ برد الکترونیکی متفاوت می باشد.

با توجه به برد الکترونیکی مورد نظر شما بهترین روش مونتاژ توسط تیم متخصص راما الکترونیک به شما پیشنهاد و اجرا میگردد.

مونتاژ برد SMD

مونتاژ برد الکترونیکی

چرا راما الکترونیک؟

بیش از 15 سال سابقه درخشان در صنعت الکترونیک

راما الکترونیک ارائه دهنده خدمات تولید و مونتاژ انواع بردهای الکترونیکی  SMD و DIP در صنایع مختلف کشور.

مونتاژ دستی

در روش مونتاژ دستی کلیه مراحل کار مونتاژ توسط فرد متخصص انجام می شود که مراحل شامل موارد زیر می باشد:

1- قرار دادن قطعات SMD روی برد

2-لحیم کاری قطعات روی برد

3-شست و شوی برد الکترونیکی

4- کنترل کیفیت

5-انجام تست های متناسب با کاربری برد الکترونیکی

تامین قطعات

خبر خوب!

نگران تامین قطعات مورد نیاز برد الکترونیکی خود نباشد.

شما می توانید علاوه بر مونتاژ برد الکترونیکی خود تامین قطعات مورد نیاز آن را هم با خیالی راحت به ما بسپارید تا در اسرع وقت از بازار های داخلی یا خارجی با بهترین کیفت برای شما تامین شود.

مونتاژ برد الکترونیکی

مونتاژ اتوماتیک

در این روش کلیه مراحل مونتاژ توسط ماشین آلات رباتیک تحت نظر اپراتور متخصص انجام می شود.در این روش برای قطعه چینی روی سطح برد از دستگاه PICK AND PLACE  استفاده می شود. مراحل و ماشین آلات در روش مونتاژ اتوماتیک برد SMD بشرح زیر می باشد.

1-برنامه ریزی دستگاه PICK AND PLACE که برای هر برد الکترونیکی مختص به خود می باشد و باید جداگانه برنامه ریزی شود.

2-آماذه سازی شابلون استنسیل برد که این شابلون نیز مختص برد شما می باشد و باید بصورت خاص طراحی و ساخته شود.

3-آغشته کرن پدهای برد به خمیر قلع با استفاده از شابلون استنسیل .

4-قرار دادن برد در دستگاه PICK AND PLACE و جایگذاری قطعات روی سطح برد که توسط دستگاه بصورت دقیق انجام می شود.

5-در این مرحله برد وارد کوره  و خمیر قلع ذوب خواهد شد و به این ترتیب قطعات سر جای خود لحیم می  شوند.

مونتاژ نیمه اتوماتیک

در این روش متناسب با نوع کاربری و تیراژ برد الکترونیکی برای کاهش هزینه های تمام شده و همچنین سرعت انجام کار با بررسی متخصصین روشی نیمه اتوماتیک برای مونتاژ در نظر گرفته خواهد شد که برخی از مراحل کار مونتاژ بصورت دستی و برخی دیگر از مراحل بصورت اتوماتیک انجام خواهد شد.مراحل انجام مونتاژ در این روش کاملا متانسب با برد الکترونیکی شما انتخب خواهد شد و برای هر برد متغیرخواهد بود.

در مونتاژ برد SMD بالاترین سرعت را روش مونتاژ اتوماتیک دارا می باشد زیرا یکی از وقت گیر ترین مراحل مونتاژ چینش قطعات روی سطح PCB میباشد که در این روش دستگاه PICK AND PLACE با سرعتی بسیار بالا این کار را انجام خواهد داد.

بهترین روش برای مونتاژ برد SMD مورد نظر شما باید با بررسی کامل تعداد قطعات هر برد ، تیراژ و نوع کاربری برد مشخص شود ولی در حالت کلی بالا ترین کیفیت و سرعت را در روش مونتاژ تمام اتوماتیک میتوان دید.

با توجه به طیف وسیع انواع قطعات SMD و انواع مختلف بردهای الکترونیکی هزینه تمام شده هر برد الکترونیکی با دیگری متفاوت خواهد بود.شما می توانید با کلیک روی گزینه براورد هزینه در قسمت بالای سایت هزینه تمام شده برد مورد نظر خود را مشاهده فرمایید.

مونتاژ برد DIP

مونتاژ بردهای الکترونیکی DIP  معمولا بصورت دستی انجام می شود و پایه ی قطعات توسط نیروی متخصص در سوراخ های تعبیه شده روی PCB در جای مشخص قرار می گیرد

سرعت و کیفیت مونتاژ برد های DIP بستگی به تجهیزاتی که برای مونتاژ برد استفاده می شود بستگی دارد.ما در راما الکترونیک با توجه به سابقه و تجهزات روز دنیا در زیمنه مونتاژ بردهای DIP از قبیل کفچین های برقی با سرعت بسیار بالا ، حوضچه های قلع بزرگ و پیشرفته ، تجهیزات تست پیشرفته و کادر مجرب به شما اطمینان خواهیم داد که سفارش شما در کمترین زمان و بالاترین کیفیت ممکن به دست شما خواهد رسید.

مراحل مونتاژ برد DIP

1- چینش قطعات DIP روی PCB

2-قرار دادن برد روی حوضچه قلع

3-کنترل کیفیت برد از نظر قلع گیری و قرار گیری مناسب قطعات

4-کفچینی برد و چیدن پایه های اضافه زیر برد

5-کنترل کیفیت (QC)

6-تست عملکرد برد الکترونیکی

7-بسته بندی و ارسال

مونتاژ برد الکترونیکی

بهترین و معمول ترین روش مونتاژ برد الکترونیکی DIP در ایران روش مونتاژ دستی و حوضچه قلع است که توضیحات آن در بالا آورده شده است.

هزیننه مونتاژ برد الکترونیکی DIP با توجه به پارامترهایی همچون تعداد قطعات،تعداد پدها ، اندازه ی پدها  و … معین می شود.شما میتوانید از قسمت برآورد هزینه در قسمت بالای سایت هزینه مونتاژ برد مورد نظر خود را مشاهده فرمایید.

کیفیت مونتاژ برد دیپ کاملا به نوع تجهیزات مورد استفاده در مونتاژ ، تجربه ی متخصص مونتاژ در این امر ، کیفیت قلع مورد استفاده و … بستگی دارد.با کیفیت ترین مونتاژ برد را از راما الکترونیک بخواهید.

مونتاژ برد DIP و SMD

مونتاژ برد تلفیق SMD و DIP

در اکثر موارد بردهای الکترونیکی به قطعات SMD و یا DIP محدود نمیشوند و اغلب از تلفیق دو مدل قطعات استفاده می شود.

شرکت راما الکترونیک با توجه به استفاده از تکنولوژی و تجهیزات بروز دنیا قادر است با استفاده از روش های مختلف ،بردهای الکترونیکی تلفیق SMD و DIP را با بالاترین کیفت مونتاژ و برای استفاده از آن در صنایع مختلف آماده سازد.

روش مونتاژ برد الکترونیکی SMD و DIP

روش های زیادی برای مونتاژ این مدل از بردهای الکترونیکی وجود دارد ولی معمول ترین روش برای این مدل بردهای الکترونیکی در تیراژ بالا استفاده از چسبهای مخصوص این کار می باشد که در زیر قطعات SMD برای نگه داشتن قطعات در سر جای خود در طول مونتاژ قطعات DIP استفاده می شود.راما الکترونیک آماده ی همکاری با شما در زمینه تولید و مونتاژ انواع مختلف بردهای الکترونیکی می باشد.

تفاوت مونتاژ برد الکترونیکی با کیفیت و بی کیفیت

کیفیت مونتاژ برد الکترونیکی مهمترین پارامتر در تولید برد می باشد شما به سادگی با بررسی شکل ظاهری برد الکترونیکی که در دست دارید میتوانید در صورت آشنا بودن با پارامتر ها کیفیت آن را بررسی کنید.

شرکت راما الکترونیک برای اثبات کیفیت کار خود در ادامه پارامترهایی را به شما معرفی می کند تا شما به راحتی کیفیت بردهای مونتاژ شده توسط شرکت های مختلف را با کیفیت ما مقایسه کنید.

کیفیت قلع مورد استفاده را بررسی کنید

در بردهای SMD و DIP کیفیت قلع مورد استفاده بسیار مهم است زیرا ممکن است در ابتدا برد الکترونیکی مونتاژ شده به خوبی عمل کند و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد ولی به مرور زمان در اثر قرار گرفتن در معرض گرما،گرد و غبار و … قلع تغییر و ضعیت داده و مدار الکترونیکی دچار قطعی شود.

*** لحیم کاری برد الکترونیکی در هر صورت باید کاملا شفاف و بصورت آینه ایی باشد و بصورت مات و کدر نباشد .

نحوه ی قرار گیری قطعات

چه قطعات DIP و چه قطعات SMD حتما باید کاملا به سطح PCB چسبیده و پایه های آنها کاملا روی پد قرار گرفته باشند در صورت مشاهده موارد زیر برد  الکترونیکی که در دست شما قرار دارد بری بی کیفیت می باشد:

1-فاصله قطعه از سطح PCB

2-قرار نداشتن پایه قطعه بصورت کامل روی پد و به اصطلاح کج بودن آن

3-وجود سوراخ هایی برروی قلع دور پایه

4-کمبود میزان قلع دور پایه

5-بیش از حد بودن قلع دور پایه و به اصطلاح قلمبگی قلع

6-وجود اثرات روغن و چربی اطراف پایه ها

در صورتی که موارد بالا را روی یک برد الکترونیکی مشاهده کردید حتما این برد از نوع بی کیفیت می باشد و احتمالا عمر زیادی نخواهد داشت.

موارد که در بالا ذکر شد برای بررسی کیفیت برد با مشاهده چشمی می باشد و پارامترهای زیادی باید بررسی شود تا کیفیت یک برد الکترونیکی تایید شود.

شما می توانید با آسودگی خیال کامل برای اینکه از برد الکترونیکی با کیفیت در کسب کار و صنعت خود استفاده کنید با راما الکترونیک ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را ارسال نمایید

  1. mohamad.abedi
    09:48 مورخه 18 مارس 23

    سلام وقت بخیر
    شما برد لامپ های led هم مونتاژ میکنید ؟هزینش برای هر برد چقد میشه؟

    نپسندیدم (0)

علاقه مندی 0
مقایسه